سفره یکبار مصرف

اولین استفاده ها از سفره های یکبار مصرف برای مهمانی ها و دورهمی ها بود. استفاده از سفره های یکبار مصرف دغدغه ها را برای صرف غذا، نگرانی بابت کثیف شدن سفره، کم بودن ابعاد آن و یا پاک کردن آن از بین برد. این موضوع باعث شد که سفره های یکبار مصرف در اندازه و طرح های متفاوتی به بازار ارائه شوند.

استفاده از سفره های یکبار مصرف به این موارد محدود نشد و به مرور کاربرد های دیگری نیز برای سفره یکبار مصرف در نظر گرفته شد. این افزایش کاربرد به دلیل قیمت مناسب، سهولت در استفاده و مزایای این محصول بوده است.

سفره یکبار مصرف چه مزایایی دارد؟

سفره های یکبار مصرف در رنگ، طرح و اندازه های متفاوتی در مجالس، مهمانی و دور همی ها و برای مصارف دیگری  استفاده می‌شوند. اما اینکه چرا سفره یکبار مصرف تا این حد مورد توجه واقع شده، دلایل گوناگونی دارد.

استفاده آسان

یکی از ویژگی های یک سفره یکبار مصرف ایده ال این است که به راحتی قابل برش باشد. در غیر این صورت، این مشکل باعث می‌شود که برای بریدن سفره به اندازه مورد نیاز به زحمت بیفتید. یک سفره مطلوب  بعد از هر چند متر، یک خط چین برای جدا کردن و بریدن سفره به میزان مورد نظر دارند. استفاده از سفره های یکبار مصرف در مهمانی ها و مجالس باعث می‌شود که در پایان ضیافت سفره دور ریخته شود  و همین موضوع باعث استفاده  آسان از این محصول شده است.

قیمت مناسب

استفاده از سفره های یکبار مصرف به دلیل قیمت مناسبی که دارند هزینه زیادی را به خریدار تحمیل نمی‌کند. در واقع به دلیل یکبار مصرف بودن، قیمت این محصول آنقدر گران نیست و به راحتی می‌توان آن را تهیه کرد.

سفره یکبار مصرف مجلسی

این نوع از سفره های یکبار مصرف دارای کیفیتی مطلوب، طرح و رنگی جذاب هستند. از این نوع سفره برای استفاده در دورهمی، مهمانی ، مراسم شادی و عزا استفاده می‌شود. به دلیل زیبایی و دوام سفره یکبار مصرف مجلسی می‌توان از آن برای کاور کردن برخی از اشیا، رومیزی و یا روکش کابینت استفاده کرد.

سفره یکبار مصرف کاغذی

برای تولید این نوع از سفره ها از ترکیب موادی خاص و دستمال های کاغذی استفاده می‌شود. از آنجایی که در متریال این نوع از سفره ها از دستمال کاغذی به کار برده شده از این محصول برای استفاده در مهمانی های رسمی و هم چنین به عنوان کاور استفاده می‌شود. از نمونه این محصول می توان به سفره یکبار مصرف تشریفتی لندی اشاره کرد.

سفره یکبار مصرف شیشه ای

این نوع از سفره های یکبار مصرف دارای ساختاری شفاف و براق هستند و به نسبت انواع دیگر دارای قیمت بیشتری نیز هستند. این نوع سفره ممکن است درمراسمات لوکس به عنوان سفره مورد استفاده قرار گیرند و یا بعنوان رومیزی و کاور برای مدتی استفاده شوند.

سفره یکبار مصرف پلاستیکی

بیشترین میزان استفاده سفره های یکبار مصرف از نوع پلاستیکی است. فروش سفره یکبار مصرف پلاستیکی در بازار بسیار زیاد است و این موضوع به دلیل تقاضای بالا برای این محصول است. از این محصول به عنوان سفره غذاخوری، بعنوان زیر دستی برای انجام کار هایی مانند سبزی پاک کردن، استفاده در کارگاه ها و کارخانه ها و … استفاده می‌شود. از نمونه های آن می توان به سفره یکبارمصرف مجلسی یا طرح‌دار لندی اشاره کرد.